Artikelkataloger
Et artikelkatalog er en hjemmeside, der fungerer som et online katalog, hvor du kan tilmelde artikler. En del af disse kataloger er desværre præget af meget dårligt skrevne artikler uden nogen form for reel substans. Men når dette er sagt, så er idéen med artikelkataloger sådan set gode nok.
Desværre er der stadig en del kataloger, der har masser af duplicated content, overoptimerede SEO-artikler, med alt for mange udgående links. Artiklerne behøves de fleste steder slet ikke at være unikke, og man kan slippe af sted med at poste autogenererede artikler, der er svært læselige, men det er alligevel den slags, der præger langt størstedelen af de fleste artikelkataloger.
Men det betyder ikke, at du ikke kan have masser af glæde af artikelkatalogerne. Husk blot på at de links, du får fra hovedparten, ikke er af den højeste kvalitet, da alle kan få et link herfra. Du skal derfor gerne have nogle unikke og troværdige links ind til dit website i forvejen, der kan støtte op om, at du altså er legitim nok.
Link- og Artikelkataloger i dag
Et linkkatalog, er der i dag kun få af tilbage. Før i tiden, specielt fra 2000-2010 var det fra linkkataloger, hvor de fleste hjemmesider fik sine links fra. Disse tider er ovre. I dag er der kun få tilbage, men det er så også dem der har overlevet, og stadig har noget værdi.
Heldigvis findes der i dag bedre, og nyere artikel- og linkataloger, som selv har gjort en del for at få indgående links – og dermed bedre domæne autoritet.
Et af disse er Worldvision.dk – her er der faktisk kun få udgående links, ligesom der på siden produceres godt indhold med flere artikler uden udgående links. Hvilket giver din opslag og artikler bedre output vedr. linkjuice til din side.
Det koster et mindre beløb at få et link derpå, men det gør så også bare at der ikke pludselig kommer 500 nye udgående links. Og dermed bevarer de deres autoritet ved Google – og giver kunden der køber et link meget mere valuta for pengene også fremadrettet.
Link diversitet
Dem der siger, at man slet ikke skal have links fra f.eks. link- og artikel kataloger. Det er dem, der måske har råd og en større pengepung – og det måske smart at sige, men virkeligheden er en anden for mindre virksomheder, der har et mindre budget og tid – her kan de sammen med andre brugbare links give en stærkere linkprofil.
Selvfølgelig giver det ikke mening at få link fra en side der ingen DA (Domæne Autoritet) har, og er fyldt med udgående links, spam og reklamer.
Men links fra eller okay link- og artikelkataloger, kan sammen med links fra, liks- og artikelkataloger + blogs, partner links, outreach, nyhedsmedier mfl. Give din linkprofil en naturlig og bedre diversitet – da du får udbredt dine indgående links på mange forskellige typer domæner – som sammen gør at du får bedre placeringer på Google.
Fejlen mange begår, er at de kun fokuserer på én type links, hvilket aldrig er godt.